Νέα και Δελτία Τύπου

01/06/2006

Ενημερωτικό σημείωμα για το δυστύχημα της 31.05.2006

Σε ό,τι αφορά στο ιστορικό των γεγονότων της 31ης Μαΐου 2006 επισημαίνουμε τα ακόλουθα:

  • Ανάθεση έργου βάσει μελέτης της Σουηδικής Εταιρίας ΒΜΗ Η εταιρία ΤΙΤΑΝ ανέθεσε πρόσφατα, βάσει ειδικής μελέτης που εκπονήθηκε από τη σουηδική εταιρία ΒΜΗ, έργο της επέκτασης του μηχανήματος φόρτωσης των πλοίων στο εργοστασίου της Ελευσίνας στην εταιρία ΜΕΣΚΑ. Το έργο αυτό είναι εξειδικευμένο και για το λόγο αυτό διενεργήθηκε η ειδική διαδικασία κατάθεσης προσφορών από τις ενδιαφερόμενες εταιρίες. Η ανάθεση του έργου στην εταιρία ΜΕΣΚΑ κρίθηκε σύμφωνα με τις ειδικές προδιαγραφές του έργου αυτού και την εξειδικευμένη υποδομή και εμπειρία που διαθέτει για ανάλογα έργα. Η εταιρία ΜΕΣΚΑ δραστηριοποιείται περισσότερα από είκοσι χρόνια, ενώ έχει αναλάβει και υλοποιήσει εργολαβίες τόσο για την εταιρία ΤΙΤΑΝ, όσο και σε άλλες μεγάλες βιομηχανίες.
  • Έναρξη υλοποίησης του έργου και ώρα δυστυχήματος Την 31η Μαΐου 2006 οι εργαζόμενοι της εταιρίας ΜΕΣΚΑ προσήλθαν στο χώρο των λιμενικών εγκαταστάσεων του εργοστασίου ΤΙΤΑΝ στην Ελευσίνα για να προετοιμάσουν σύμφωνα με τις γραπτές προδιαγραφές του έργου την έναρξη της υλοποίησής του. Το ατύχημα σημειώθηκε στις 11.00 π.μ. και είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο δύο εργαζομένων της εταιρίας ΜΕΣΚΑ και τον τραυματισμό άλλων πέντε, εκ των οποίων οι δύο της εταιρίας ΤΙΤΑΝ.
  • 'Αμεση αντιμετώπιση παρά την απεργία του ΕΚΑΒ Αμέσως κλήθηκε από τους υπεύθυνους του εργοστασίου η Πυροσβεστική Υπηρεσία και το ΕΚΑΒ, οι εργαζόμενοι του οποίου τη συγκεκριμένη μέρα είχαν εξαγγείλει απεργία για τη διεκδίκηση αιτημάτων τους. 'Aμεσα χρησιμοποιήθηκε το ασθενοφόρο της εταιρίας ΤΙΤΑΝ από το εργοστάσιο της Ελευσίνας, ενώ στη συνέχεια κατέφθασε το δεύτερο ασθενοφόρο της εταιρίας από το εργοστάσιο του Καμαρίου, που βρίσκεται σε απόσταση 10 χλμ., καθώς και δύο ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ, μετά την ευγενική παρέμβαση του Δημάρχου Ελευσίνας. Στο χώρο του εργοστασίου από την πρώτη στιγμή έσπευσαν διευθυντικά στελέχη της εταιρίας ΤΙΤΑΝ για το συντονισμό όλων των απαιτούμενων ενεργειών και για την άμεση συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές για τη διερεύνηση των αιτίων του δυστυχήματος.
  • Παροχή Πρώτων Βοηθειών και περίθαλψη των τραυματιών 'Aμεσα προσήλθαν στο χώρο ο ιατρός εργασίας του εργοστασίου και η βοηθός του για την παροχή πρώτων βοηθειών στους τραυματίες. Όλοι οι τραυματίες μεταφέρθηκαν στο Θριάσιο Νοσοκομείο, δύο εκ των οποίων κρίθηκε σκόπιμο να χειρουργηθούν άμεσα. Μετά το τέλος του χειρουργείου, λόγω έλλειψης μονάδας εντατικής παρακολούθησης κρίθηκε απαραίτητη η μεταφορά τους από το Θριάσιο Νοσοκομείο στο νοσοκομείο «Ερρίκος Ντυνάν». Δεδομένου ότι το Θριάσιο Νοσοκομείο δε βρισκόταν τη συγκεκριμένη ημέρα σε γενική εφημερία, οι υπόλοιποι τραυματίες μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο Metropolitan, μετά και από την σύμφωνη γνώμη του ιατρού εργασίας του εργοστασίου.
  • Μέριμνα και υποστήριξη των θυμάτων και των οικογενειών τους Ο ιατρός εργασίας του εργοστασίου, οι κοινωνικοί λειτουργοί της εταιρίας και η Διοίκηση από την πρώτη στιγμή βρίσκονται κοντά στους τραυματίες και στις οικογένειες των θυμάτων προκειμένου να κάνουν οτιδήποτε δυνατόν για την ανακούφιση και στήριξη αυτών. Παράλληλα προσφέρθηκε αίμα από την Τράπεζα Αίματος της εταιρίας ΤΙΤΑΝ.
  • Συνεργασία της εταιρίας ΤΙΤΑΝ με τις αρχές για τον εντοπισμό των αιτίων του δυστυχήματος και την λήψη μέτρων για να μην επαναληφθεί Η εταιρία συνεργάζεται με τις αρμόδιες αρχές, ώστε να εντοπιστούν τα αίτια του δυστυχήματος και να διασφαλισθεί με κάθε τρόπο ότι στο μέλλον θα αποκλεισθούν οι πιθανότητες επανάληψης ανάλογου συμβάντος.

Η εταιρία ΤΙΤΑΝ με την πολιτική που ακολουθεί έχει πετύχει τη συστηματική βελτίωση στην ασφάλεια εργασίας, όπως αυτό αποδεικνύεται από τα παρακάτω στοιχεία. Σήμερα, η επίδοση της Α.Ε. Τσιμέντων ΤΙΤΑΝ στην πρόληψη ατυχημάτων συγκρίνεται ευνοϊκά με την επίδοση του κλάδου στις χώρες της Ευρώπης των 15.

ΔΕΙΚΤΗΣ ΣΥΧΝΟΤΗΤΑΣ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ Α.Ε. ΤΣΙΜΕΝΤΩΝ ΤΙΤΑΝ

ΔΕΙΚΤΗΣ ΣΥΧΝΟΤΗΤΑΣ = αριθμός ατυχημάτων χ 1.000.000 / σύνολο δεδουλευμένων ανθρωποωρών

Στην Ελλάδα ο κλάδος τσιμέντου συνολικά παρουσίασε μηδενικούς δείκτες θανατηφόρων ατυχημάτων τα τελευταία τέσσερα χρόνια, ενώ οι δείκτες συχνότητας μειώθηκαν στο ήμισυ σε σχέση με προηγούμενες δεκαετίες (π.χ. 2004 την 3,51 έναντι 18,70 το 1994).

ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ ΣΥΧΝΟΤΗΤΑΣ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ 2000-2004*

* ΠΗΓΗ : ΕΝΩΣΗ ΤΣΙΜΕΝΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ ΕΥΡΩΠΗΣ (CEMBUREAU) Σημείωση : Η Ιταλία δεν έχει δημοσιεύσει σχετικά στοιχεία

Επιστροφή
Αλλαγή Ανάκληση Συγκατάθεσης Cookies